+38 [044] 285.94.52
info@warmuseum.kiev.ua
Школа «Покоління NEXT». Музейна школа вихідного дня
куратори проекту

Приготуйся до цікавих квестів, королівського чаювання, уроків анімації, риторики й навіть… виживання. Ти з нами? Тоді до зустрічі!

Привіт! Ти цікавишся світовою історією, але товсті книги й документальні фільми викликають у тебе нудьгу? Тоді гайда до нас – у школу без нудних уроків!

Розкриємо значення «крилатих» висловів ключових гравців війни та визначимо місце їхніх країн на світовій шахівниці.

Під музику популярних пісень 1940-х ми зануримо тебе в повсякденне життя основних країн-учасниць Другої світової. Розкажемо про відомі символи і знаки, пов’язані зі світовим зіткненням.

Якщо ти цікавишся історією, готовий пізнавати нове й просто хочеш захоплююче провести час, тоді музейна школа «Покоління NEXT» – для тебе! Забудь про звичайні шкільні уроки, адже саме для тебе ми підготували яскраві, інтерактивні, нестандартні заняття й навчальні ігри, щоб вивчати історію було цікаво! Ми пропонуємо дві панелі занять (по 8 уроків) у кожній з вікових груп «NEXT-1» і «NEXT-2».
«NEXT-1»

«Група «NEXT-1» пізнаватиме світову історію за допомогою найвідоміших та найяскравіших СИМВОЛІВ і ЗНАКІВ, що використовувалися в період 1939–1945 рр., та через історію воєнних випробувань відомих МІСТ країн світового зіткнення.

  • Рекомендований вік учасників – від 8 до 11 років.
  • Кількість – до 15 осіб.
«NEXT-2»

Група «NEXT-2» через осмислення найвідоміших ВИСЛОВІВ ЛІДЕРІВ країн-учасниць Другої світової війни дізнається про їхню роль у найкривавішому конфлікті ХХ ст. та під звуки популярних МЕЛОДІЙ зануриться в атмосферу фронтового повсякдення цих держав.

  • Рекомендований вік учасників – від 12 до 14 років.
  • Кількість – до 15 осіб.
Програма «NEXT-1»

Символи і знаки

ТРИЗУБ – сучасний герб України, що має давню історію. У ХХ ст. став утіленням мрії про незалежну Україну. Боротьбу за неї вели українські націоналісти. Дізнаємося, де, коли і як воювали бійці УПА. Познайомимося з творчістю художника, який створив неповторне обличчя цього руху, та створимо власну листівку.

ЗІРКА ТА СВАСТИКА – старовинні символи, які в роки Другої світової війни стали втіленням двох основних воюючих сторін. Поговоримо про ці країни. Знайдемо спільне і відмінне в них, а також дізнаємося, чим закінчилася ця боротьба. Змакетуємо агітаційний плакат.

ЗІРКА ДАВИДА – символ, який здавна асоціюється з євреями. Цей народ був приречений на цілковите знищення нацистським режимом. Побуваємо у віртуальному гетто, дізнаємося, як жили його найменші мешканці. Напишемо казку про праведного рятівника.

OST – знак, який використовували в нацистській Німеччині для людей, вивезених на примусові роботи з окупованих країн, зокрема й з України. Дізнаємося більше про долі остарбайтерів. Створимо власний мультфільм.

ВЕДМІДЬ – тотем, з яким люди здавна пов’язували свої надприродні можливості. З’ясуємо, яке значення він мав в арміях різних країн. Пограємо у квест, створений ведмедем Войтеком.

МАК – квітка, яка є символом пам’яті жертв збройних конфліктів. З 2014 р. використовують в Україні. Ознайомимося з історією символу. Власноруч виготовимо свою маківку.

ГОЛУБ І ЖУРАВЛИК – символи Миру. Білого голуба намалював видатний художник. Паперовий журавлик утілює бажання японської дівчинки жити. Згадаємо ці історії та навчимося малювати й виготовляти символи Миру.

«VICTORY» – знак, який найбільше використовують любителі селфі. Але не кожен знає, що це відомий у всьому світі символ Перемоги. Про перемоги та переможців поговоримо на зустрічі, а також відчуємо себе підкорювачами вершин. Візьмемо участь у традиційному британському чаюванні.

Міста

КИЇВ – через графіку Георгія Малакова та кадри документальної хроніки дізнаємось, що пережила українська столиця за роки війни. Зробимо власний макет відбудованого Хрещатика.

НЬЮ-ЙОРК – живопис Едварда Гоппера, кадри з кінофільму «Чого прагне леді» покажуть, як далеко війна була від американського мегаполісу. Відтворимо за допомогою пластиліну звичайні побутові речі, якими користувалися в Америці 1940-х років.

ЛОНДОН – як змінилося місто внаслідок бомбардувань? Як сприйняли британці початок війни? Роботи митця Лоуренса Лаурі, а також кадри документального фільму «Wartime Farm» допоможуть нам зрозуміти це. Кожен понесе додому свій власний Біг-Бен.

ПАРИЖ – подивимося на життя та вигляд окупованого Парижу через кадри кінофільму «Велика прогулянка». Художні роботи Мішеля Адлена дадуть уяву про світосприйняття парижан того часу. Створимо власний острів на зразок того, що знаходиться в самому серці Парижу.

РИМ – відчуємо красу «вічного міста», що було столицею фашистського режиму в період війни, проглянувши уривки з художнього фільму Паоло Соррентіно «Велика краса». Роботи художника Ренато Гуттузо підкреслять самобутність італійців. Прямо під час уроку проведемо розкопки культової споруди.

ВАРШАВА – поговоримо про Варшавське гетто та Ірену Сендлер, що врятувала 2500 єврейських дітей. Переглянемо фрагменти з кінострічки «Як я розв’язав Другу світову війну». Позмагаємося у швидкості промовляння польських скоромовок.

ТОКІО – через живопис Хіроші Йошіда познайомимося з красою міста та його культурними надбаннями. Дізнаємось, чи змінила війна столицю Японії. Зануримося у життя міста за допомогою традиційної японської гри.

БЕРЛІН – порівняємо, як виглядав Берлін на початку 1940-х років та яким його бачив у майбутньому Альберт Шпеєр, один із провідних архітекторів Німеччини. Переглянемо мультиплікаційний фільм «Освіта в Німеччині». Навчимося танцювати заборонений у тогочасній Німеччині танець «свінг».

Програма «NEXT-2»

Відомі вислови

НІМЕЧЧИНА
«Чим грандіозніша брехня, тим легше готові в неї повірити»
Адольф Гітлер – художник, злий геній, фюрер. Як йому вдалося переконати населення повірити в ідеї нацизму? Ілюстрацією до розповіді стануть уривки з фільму Лені Ріфеншталь «Тріумф волі».

США
«Де б не був порушений мир, світ скрізь опиняється під загрозою»
Франклін Рузвельт – письменник, філателіст, президент. Бойові шляхи, якими пройшов «Kilroy». Перегляд та обговорення мультфільму «Дональд Дак – обличчя фюрера».

ВЕЛИКОБРИТАНІЯ
«Ніколи не здавайтесь!»
Вінстон Черчилль – літератор, «хранитель нації», прем’єр-міністр. Монархія і війна. Про що нам могла б розповісти королева Єлизавета II? Зіграємо в інтерактивну гру «Скриня часу». Завершимо чаюванням за класичною англійською традицією.

ФРАНЦІЯ
«Франція програла битву, але вона не програла війну»
Шарль де Голль – патріот, генерал, президент. Франція: від почуття гумору до патріотизму. Згадаємо письменника й авіатора Антуана де Сент-Екзюпері. Створимо комікс про пригоди Маленького принца на війні.

СРСР
«Смерть одного – трагедія. Смерть мільйонів – статистика»
Йосип Сталін – семінарист, тиран, вождь. Сталінський режим. Що приховується за яскравою обгорткою? Осмислити питання, що обговорюватимуть, допоможе гра-квест «Дорогами війни».

ЯПОНІЯ
«У японській мові немає ієрогліфа «капітуляція»
Хірохіто – Боголюдина, імператор. Самурай, хто ти? Дізнаємося про долю останнього бійця японської армії та його «Школу природи», розробимо власний проект.

ІТАЛІЯ
«Усе в державі, нічого поза і проти держави»
Беніто Муссоліні – бунтар, репортер, дуче. Чому саме Італія стала «колискою» фашизму? На основі цитат із «Божественної комедії» Данте підготуємо власну промову, яка перенесе в роки війни.

ФІНЛЯНДІЯ
«Нові часи – нові обов’язки. Проте, як і раніше, всі основні питання вирішуються залізом і кров’ю»
Карл Маннергейм – солдат, маршал, президент. Від поразки до поразки, або як Фінляндія зберегла державність у полум’ї Другої світової війни. Зіграємо у гру «Передбачення минулого».

Мелодії

СРСР
«Моряк не плаче…»
Леонід Утьосов – легендарний одеський джазмен та шоумен. Як його пісні втішали людей у найважчі часи? Як пісня стала зброєю для радянської пропаганди під час Другої світової війни? Пограємо у воєнний варіант гри «Вгадай мелодію».

США
«Хотів би я там бути…»
Бінг Кросбі – американський співак, автор різдвяних пісень. Поговоримо про те, як популярне мистецтво спонукало американців битися за свою країну. Відтворимо поворотний момент історії США на клітинках морського бою.

ВЕЛИКОБРИТАНІЯ
«Ми зустрінемося знову…»
Віра Лінн – серденько Збройних сил Великої Британії. Її пісні знав напам'ять кожен солдат. Дізнаємося про непростий вибір, який постав перед британцями під час Другої світової війни. Відтворимо парламентські дебати, які визначили весь хід подальшої історії Туманного Альбіону.

ФРАНЦІЯ
«Ніколи не забуду…»
Едіт Піаф – «маленький горобчик» французької естради. Дізнаємося про творчість в окупованій, але незломленій Франції. Складемо пазли стратегій виживання французів.

ІТАЛІЯ
«Подаруй цій землі мир…»
Марія Каллас – діва італійської музики. Як прекрасне існувало в умовах диктатури? Згадаємо італійців, які любили життя навіть за мурами концтаборів. Створимо «Фашистську піцу», інгредієнтами якої стануть причини становлення фашистської диктатури в Італії.

ПОЛЬЩА
«Якщо митець зупиниться, то загине…»
Владислав Шпільман – польський піаніст, який вижив у зруйнованій Варшаві. Прослухаємо музичний твір, який розпочав і закінчив війну для Польщі. Відтворимо події минулого та складемо бандероль з доказами нацистських злочинів в Аушвіці.

ЯПОНІЯ
«Жевріють спогади…»
Акіко Футаба – співачка, яка вціліла під час вибуху ядерної бомби. Поговоримо про те, як Японія, країна-агресор, сама стала жертвою новітньої зброї. Дізнатися про життя та внутрішній світ пересічного японця допоможе квест «Стежками Країни Вранішнього Сонця».

НІМЕЧЧИНА
«Коли ж вони зрозуміють…»
Марлен Дітріх – німкеня, що повстала проти нацизму. Пошукаємо відповідь на головне питання її пісні «Коли ж вони зрозуміють…». Випробуємо свої сили у старовинній німецькій каліграфії та створимо плакати із закликами до миру.

Вартість – 30 грн.
Абонемент на цикл занять – 240 грн.
Довідки та реєстрація за телефоном: +38 (044) 285 94 52.
Ми в соцмережі Facebook